Anadolu oda müziği diyebileceğimiz bir albüm

 Bilen Işıktaş

Fatih Ahıskalı, Göksun Çavdar, Özer Arkun, Eralp Görgün’den oluşan Rubato grubu, yeni şeyler söylemenin daha ötesine geçmeyi başarmış…

Türkiye’de popüler müzik alanının son yıllarda gerek sahne performansları gerekse albüm içerikleri açısından ciddi bir erozyon yaşadığı hem görsel medyada hem de müzik piyasasında açıkça gözlenmekte. Bu kaotik ve yozlaşmış müzik sektörü içinde grup Rubato gibi topluluklar geleceğe daha umutla bakmamızı sağlıyor. Türkiye’de iyi müzisyenler bir araya geldiğinde her zaman başarılı sonuçlar vermeyebiliyor. Ancak Rubato özenli ve birikimli geçmişlerinin ürünlerini bu albümde gerçekten başarılı bir performansla ortaya koymakta.

Albüm repertuarı sonuçta hem müzisyenlerin hem de genel dinleyici kitlenin beğeni ve takdirini toplamış durumda. Yerel tonlar, Anadolu’dan esintiler içeren anonim ya da özgün besteler albüm repertuarını oluşturmakta. Karacaoğlan’dan Muharrem Ertaş’a, Fatih Ahıskalı’dan Göksun Çavdar, Eralp Görgün ve Özer Arkun’a kadar renkli bir güfte ve beste seçimi dikkatlerden kaçmıyor. Vokallerde Özer Arkun ve Fatih Ahıskalı öne çıkıyor. Sözlü ve sözsüz eserlerin yer aldığı albümde seçilen repertuarla, kendi dinleyici kitlelerine verdikleri duygusal kodlarla günden güne daha da sevilmektedirler. Her biri saz müziğinin önemli temsilcileri olmalarının yanında sesleriyle oluşturdukları konsept de icra biçimlerine yansımaktadır.

Müzik dünyasının hem saz müziği albümlerinin hem de sözlü eserlerinin vazgeçilmez isimlerinden oluşan bu grup bizlere yakın, kendi ektiğimiz ürünlerin sesleri gibi adeta.

Bir yanda ud, cümbüş kendi dünyasından sesleri armağan ederken diğer yandan yüzyılların acılarını coğrafyasında taşımış bir nefes gibi olan  klarnet ve hüznün bu albümdeki temsilcisi çello , ardında bu dev grubu besleyen tüm armonik yapıyla birlikte harika bir kompozisyon ortaya koyuyor. “Uzaklara” adlı Hicaz makamındaki eserde özellikle bu vurgu yoğun biçimde görülmekte. Fatih Ahıskalı’nın ud taksimiyle başlayan ve ileri cümlelerde klarnetin hüzünlü sedasına kendisini teslim eden parça yoğun bir lirizm içermekte. Ahıskalı, taksiminde kurmuş olduğu cümlelerle makamın hem klasik icra üslubunu göstermekte hem de kullandığı motifler aracılığıyla duygusal ve melankolik bir etki yaratmayı başarıyor. Yeni Türkü grubunun da gitaristi ve ûdîsi olan Ahıskalı, farklı türlerdeki başarısını sentez gücünden aldığını bu albümde de ortaya koymakta.

Her biri kendi kulvarında önemli icracılar olan grup üyelerinin daha önce bireysel albümleri de bulunuyor. “BİR / ONE” adlı albüm onların grup olarak ilk albüm çalışmasıdır. Rubato’nun eser seçimleri genelde kendi iç dinamikleriyle oluşmaktadır ancak kimi anonim eserleri de repertuarlarında misafir ediyorlar. Albümün tüm düzenlemeleri de kendilerine ait. Eserlerin düzenlemelerinde, saz partilerinin bölüşümünde grup ruhunu zedeleyici bir tavırdan uzak, son derece eşitlikçi, aynı anda hisseden ve dengeli bir tavır dikkat çekiyor. Ancak bu durum eserler arasına serpiştirilmiş solistlikle ilgili temaların olmadığı anlamına gelmiyor.

Grup için seçtikleri isme uygun biçimde ritmik özgürlüklerine düşkün bu isimler her bir eserde farklı temaları ele alarak müzikal zenginlikleri artırmaktadırlar. Örneğin “Ayrılık, Bir Yoksulluk, Bir Ölüm” adlı eserde Karacaoğlan’ın dizelerini seste ve sazda 21. yüzyıla bakan bir dille sunmaktadırlar. Vokal icralarına bakıldığında da başarılı bir kompozisyon çıktığı görülüyor. Grup Rubato’nun ilk albüm çalışması olan BİR / ONE gerek altyapı ve düzenlemeler, gerekse icra ve sunum açısından bu türün tutkunları için kaçırılmayacak fırsatlar sunuyor. “Müziğimizle anlatmaya devam etmek” sloganıyla yola çıkan grup başarılı bir adımla dinleyicisine merhaba diyor.


Albüm: Bir / One
Grup: Rubato

Eralp Görgün: Bas Gitar
Fatih Ahıskalı: Ud, Cümbüş, Gitar, Solo Vokal
Göksun Çavdar: Klarnet, Bas Klarnet, Saksafon
Özer Arkun: Viyolonsel, Solo Vokal
Mix: Timuçin Aksüer
Mastering: Tarık Ceran,
Firma: DokuzSekiz Müzik

Devamını Oku...
Bir cevap yazın